Firmele de curierat, pe val! Finalul de an reprezinta varf de sezon. Planurile Cargus si Fan Courier

Finalul de an reprezinta varful de sezon pentru piata de curierat. Cele doua mari evenimente ale acestei perioade, Black Friday si Craciunul, aduc incasari uriase. Firmele din acest sector s-au pregatit intens pentru livrarile produselor achizitionate de romani in Vinerea Neagra, dar si pentru cererea foarte mare din pragul sarbatorilor de iarna.

Primul an de pandemie a dus la o explozie a acestui sector, dar si 2021 a mentinut ritmul. Totul pe fondul dezvoltarii pietei e-commerce care a inregistrat un avans istoric in 2020. Potrivit estimarilor oficiale ale Asociatiei Romane a Magazinelor Online, sectorul de e-commerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020.

Previziunile initiale au fost depasite cu 500 de milioane de euro, in contextul pandemiei Covid-19 care a crescut ritmul cumparaturilor online. Astfel, nu e de mirare, ca si piata de curierat se dezvolta cu viteza, iar companiile din domeniu au planuri de optimizare a procesului de livrare, dar si de extindere. Doua dintre ele, Cargus si FAN Courier, si-au facut deja public planul pentru viitorul apropiat.In topul realizat de RisCo, in primavara acestui an, cele doua ocupau primele locuri.

Planurile Fan Courier

Infiintata in 1998, cu capital 100% romanesc, compania Fan Courier este unul din cele mai cunoscute si longevive branduri romanesti, cu acoperire nationala de 100%. Adrian Mihai, unul dintre actionari, a declarat recent pentru Ziarul Financiar ca FAN Courier se va extinde si in Republica Moldova: “Deschidem in 2-3 saptamani un birou in Republica Moldova, vrem sa ducem modelul de business din Romania in Republica Moldova, sa avem operatiuni in mai multe orase. Este o investitie de cateva milioane de euro”, a spus acesta. Pentru Black Friday de anul acesta estimarile companiei in privinta cresterii numarului de expedieri au fost de 10-15%.

Cargus a deschis noi depozite

O evolutie fulminanta a fost inregistrata si de Cargus. Compania se asteapta la o crestere a volumui de colete cu 60% pentru intreaga perioada a  finalului de an. Astfel, pentru a face fata valului de livrari, compania a deschis opt noi depozite de dimensiuni mai mari, dotate cu sisteme de sortare semiautomate. Totodata, incepand cu luna octombrie, compania a lansat si plata cu cardul la livrare. Potrivit calculelor Cargus, 92% din totalul livrarilor ajung la destinatarii lor in ziua urmatoare preluarii.

In 2021, Cargus a lansat propria retea de puncte de colectare partenere sub brandul Ship & Go, iar pana la sfarsitul anului scopul companiei este sa ajunga la 300 de astfel de puncte la nivel national.  Pentru a comunica mai eficient cu destinatarii coletelor, firma ofera posibilitatea ca, la momentul in care clientul este notificat ca va primi coletul, acesta sa poata redirectiona livrarea catre un punct de colectare daca nu o poate ridica direct de la curier.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *